Πως να βοηθήσετε το παιδί σας να υιοθετήσει μια υγιεινή και προσεγμένη διατροφή

o-MOM-COOKING-facebook.jpg

Άρθρο της διατροφολόγου Diana K. Rice

Ως πιστοποιημένη διαιτολόγος με παρελθόν στην παράδοση μαθημάτων διατροφής για παιδιά, έχω συνειδητοποιήσει ότι η συνήθεια ενός παιδιού να τρέφεται υγιεινά ξεκινά πολύ πριν καθίσει στο τραπέζι. Δεδομένου ότι τα παιδιά αρχίζουν

μόλις να μαθαίνουν να εκφράζονται ατομικά και να γίνονται αυτόνομα, ίσως είναι δύσκολο γι’ αυτά να δεχτούν αδιαμαρτύρητα ένα πιάτο με υγιεινό φαγητό. Η γεύση, η υφή ή η εμφάνιση του φαγητού μπορεί να είναι άγνωστη ή τρομακτική γι’ αυτά ή μπορεί απλώς να έχουν πεισμώσει εκείνη την ημέρα.

Η καλύτερη άμυνα ενάντια σε όλες αυτές τις προκλήσεις είναι να αφήσετε τα παιδιά σας να ασχοληθούν με τον προγραμματισμό και την προετοιμασία του γεύματος. Αυτό θα μετατρέψει την υγιεινή διατροφή σε μια διασκεδαστική οικογενειακή δραστηριότητα και θα δώσει μια αίσθηση αυτονομίας που έχει αποδειχτεί ότι βοηθά τα παιδιά να μάθουν να απολαμβάνουν την κατανάλωση υγιεινών τροφών για όλη τους τη ζωή.

Παρακάτω περιγράφονται 5 απλά βήματα για να βοηθήσετε το παιδί σας να αποκτήσει υγιεινές συνήθειες διατροφής:

1. Σχεδιάστε μαζί το γεύμα

Ξεκινήστε λέγοντας ότι θα μαγειρέψετε μαζί σαν οικογένεια και ρωτήστε το παιδί σας τι θα ήθελε να φτιάξετε. Αν και ίσως δεν έχετε χρόνο για τη διαδικασία αυτή κάθε εβδομάδα, το να αφιερώνετε 1 βράδυ την εβδομάδα (πχ τη Δευτέρα!) είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να ξεκινήσετε.

2. Πηγαίνετε να αγοράσετε τα υλικά μαζί

Μόλις αποφασίσετε ποια συνταγή θα φτιάξετε, κάντε μια λίστα με τα ψώνια. Ίσως το παιδί σας θελήσει να ρίξει μια ματιά στα ντουλάπια της κουζίνας για να δει τι υπάρχει εκεί καθώς συμπληρώνετε τη λίστα. Όταν πάτε για ψώνια, τονίστε τη σημασία του να μην ξεφύγετε από όσα είναι γραμμένα στη λίστα. Τα φρουτένια ζελεδάκια ή τα σοκολατένια δημητριακά βρίσκονται στη λίστα; Αν όχι, τότε δεν πρόκειται να μπουν στο καλάθι σας. Αν το παιδί σας βρει κάποιο υγιεινό υλικό που δεν είναι όμως γραμμένο στη λίστα, αναγνωρίστε την κίνησή του και πείτε του ότι δεν μπορείτε να το εντάξετε σε κάποια συνταγή τη συγκεκριμένη ημέρα. Στη συνέχεια, χρησιμοποιήστε το υλικό αυτό ως έμπνευση για την επόμενη φορά που θα σχεδιάσετε μαζί το μενού.

3. Μαγειρέψτε μαζί

Όταν έρθει η ώρα να μαγειρέψετε, μπείτε στην ιστοσελίδα «The Kids Cook Monday» η οποία διαθέτει συνταγές μαγειρικής για διαφορετικές ηλικιακές ομάδες και δείτε πώς ακριβώς μπορεί να σας βοηθήσει το παιδί. Μπορεί να σας δώσει κάποιες ιδέες ώστε να ορίσετε μια περιοχή μέσα στην κουζίνα (συνήθως το τραπέζι) όπου το παιδί σας θα κάνει αυτό που του έχετε αναθέσει με ασφάλεια και χωρίς να αποσπάται η προσοχή του.

4. Δειπνήστε μαζί

Τέλος, όταν έρθει η ώρα του φαγητού, φροντίστε να συγκεντρωθεί όλη η οικογένεια ώστε να απολαύσετε μαζί το γεύμα σας. Κατά μέσο όρο, τα παιδιά που γευματίζουν μαζί με την οικογένειά τους τρώνε τακτικότερα υγιεινά, διατρέχουν μικρότερο κίνδυνο να γίνουν παχύσαρκα, έχουν καλύτερες επιδόσεις στο σχολείο και λιγότερες πιθανότητες να κάνουν κατάχρηση ουσιών.

5. Συνεχίστε την προσπάθεια

Τα παιδιά σας φυσικά δεν μπορούν να έχουν τέλεια αποτελέσματα με την πρώτη φορά που θα μαγειρέψετε μαζί, αλλά είναι σημαντικό να επιμείνετε. Ίσως χρειαστεί να δοκιμάσουν τα καινούρια τρόφιμα 10 ή και περισσότερες φορές πριν τα αποδεχτούν. Σε περίπτωση που το γεύμα δεν αρέσει στο παιδί, διατηρήστε την ψυχραιμία σας.

Αντί να στεναχωρηθείτε και πείτε «Μα εσύ επέμενες να το μαγειρέψουμε!», προτιμήστε να απαντήσετε κάτι όπως αυτό: «Κρίμα που δεν σου αρέσει το φαγητό που φτιάξαμε μαζί. Ίσως την επόμενη φορά». Στη συνέχεια, αφήστε το πιάτο μπροστά του ενώ η υπόλοιπη οικογένεια συνεχίζει να απολαμβάνει το φαγητό.

Είναι πιθανό το παιδί σας να δοκιμάσει τουλάχιστον ένα μέρος του φαγητού. Μην μαγειρέψετε κάτι άλλο, αλλά αν συνεχίζει να πεινάει κι αργότερα, μπορείτε να του προσφέρετε ξανά το ίδιο γεύμα ή να του δώσετε κάτι υγιεινό, όπως σκέτο γιαούρτι. Με το να ψωνίζει και να μαγειρεύει μαζί σας, το παιδί σας θα μάθει τελικά να τρώει πολλά και διαφορετικά τρόφιμα κι επιπλέον θα απολαμβάνετε περισσότερο ποιοτικό χρόνο μαζί. Έτσι, θα είστε ήσυχοι γνωρίζοντας ότι θα αποκτήσει τις ικανότητες που χρειάζονται για να ακολουθήσει μια υγιεινή διατροφή για όλη του τη ζωή.

Πηγή

 

Δείτε επίσης:

30 έξυπνοι λόγοι να θηλάσετε το παιδί σας

Topinambur ή Αγκινάρα της Ιερουσαλήμ – πηγή σιδήρου και όχι μόνο

Συνταγές Δύναμης!

Φτιάξτε ισχυρά φυσικά αντιοξειδωτικά συμπληρώματα

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s