Τα Οφέλη του Νερού

Drinking water«Μας τα έχουν ξαναπεί» θα λέτε τώρα.  Και σωστά, αφού πόσες φορές έχουμε ακούσει την ατάκα «Πρέπει να πίνεις νερό! Κάνει καλό!»;  Τελικά όμως πάντα κάνει καλό το νερό;  Υπάρχουν συγκεκριμένες στιγμές που πρέπει να πίνουμε νερό;  Μπορούμε να πίνουμε νερό από οποιοδήποτε “πηγή”;

Για να μη μείνουμε με αυτές τις απορίες, διερευνήσαμε το θέμα και με χαρά σας παραθέτουμε τα υδάτινα ευρήματά μας.

Καταρχάς, όλοι χρειαζόμαστε μια ελάχιστη ποσότητα νερού για να αποφύγουμε τα προβλήματα που προκαλεί η αφυδάτωση, όπως κούραση, αδυναμία των μυών, ίλιγγο, πονοκέφαλο, άτονη & θαμπή επιδερμίδα, κ.ά. Με άλλα λόγια, πίνουμε νερό για να είμαστε, αλλά και να φαινόμαστε υγιείς.

Η ποσότητα νερού που έχει ανάγκη ο καθένας μας ποικίλει ανάλογα με το σωματικό του βάρος, τη διατροφή του, το αν είναι υγιής, το αν γυμνάζεται συστηματικά, τις καιρικές συνθήκες, κ.ά.  Οπότε, το «6-10 ποτήρια την ημέρα» δεν είναι πανάκεια.  Άλλοι χρειάζονται περισσότερο και άλλοι λιγότερο.  Πάντως, το χρειαζόμαστε όλοι ανεξαιρέτως, όχι μόνο για να επιβιώσουμε, αλλά και για να έχουμε καλή υγεία.

Επιστημονικές έρευνες έχουν αποδείξει ότι το να πίνουμε νερό κάποιες συγκεκριμένες στιγμές της ημέρας, μεγιστοποιεί την αποτελεσματικότητα του στο σώμα μας.  Πιο συγκεκριμένα :

  • 2 ποτήρια νερό μετά το ξύπνημα – βοηθούν στην ενεργοποίηση των εσωτερικών μας οργάνων
  • 1 ποτήρι νερό 30 λεπτά πριν από κάθε γεύμα – βοηθά στη χώνεψη
  • 1 ποτήρι νερό πριν κάνουμε μπάνιο – βοηθά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης
  • 1 ποτήρι νερό πριν κοιμηθούμε – βοηθά στην αποφυγή εγκεφαλικών επεισοδίων ή εμφραγμάτων.  Επίσης, το νερό πριν τον ύπνο, βοηθά την πρόληψη νυχτερινής κράμπας στα πόδια.  Οι μύες των ποδιών αναζητούν ενυδάτωση όταν συσπώνται και μας ξυπνούν με αφόρητο πόνο, κάτι που θα μπορούσαμε να είχαμε αποφύγει αν είχαμε πιεί το βραδινό μας νεράκι.

heart_water_drop

Ακολουθώντας τα παραπάνω επωφελούμαστε τα μέγιστα από το νερό διότι :

  1. Μειώνει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής, όπως απέδειξε μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Αμερικανικό Περιοδικό Επιδημιολογίας.
  2. Μειώνει τον κίνδυνο κάποιων τύπων καρκίνου, όπως του καρκίνου του εντέρου κατά 45% και του καρκίνου της ουροδόχου κύστης κατά 50% (σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2009 στο περιοδικό του Αμερικανικού Διαιτητικού Συλλόγου Journal of American Dietetic Association).
  3. Είναι ζωογόνα πηγή ενέργειας, καθώς μας προστατεύει από την αφυδάτωση και κάθε της παρενέργεια.
  4. Καθαρίζει και τονώνει το δέρμα.
  5. Προστατεύει από πονοκεφάλους.
  6. Βοηθάει στη δίαιτα και την απώλεια βάρους.
  7. Βοηθάει στα προβλήματα χώνεψης και δυσκοιλιότητας.
  8. Καθαρίζει τον οργανισμό από τοξίνες και απορρίμματα.
  9. Βοηθά στην άσκηση, καθώς οποιαδήποτε άσκηση απαιτεί επιπλέον πρόσληψη νερού.

fitness time

Προσοχή όμως.  Το νερό δεν είναι πάντοτε πολύτιμο αγαθό.  Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση του κέντρου John Hopkins, πρέπει να φιλτράρουμε το νερό της βρύσης, διότι περιέχει βαριά μέταλλα και επικίνδυνες τοξίνες, όπως επίσης πρέπει να μην πίνουμε καθόλου το αποσταγμένο νερό, διότι είναι όξινο.  Ακόμα, ποτέ δεν πρέπει να καταψύχουμε το νερό σε πλαστικό μπουκάλι.

Επιλέγουμε φιλτραρισμένο ή εμφιαλωμένο νερό.

Πιείτε νερό στην υγειά σας …κάνει καλό!

Πηγή: blog.ideales.gr

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s