Ένα πλούσιο πρωινό!

Πολλές συζητήσεις καταλήγουν στο τί τελικά πρέπει να τρώμε, ποιες τροφές είναι πραγματικά ωφέλιμες για τον οργανισμό μας, για ποιο λόγο πρέπει να κόψουμε το γάλα κλπ.

Το πρωινό είναι το σημαντικότερο γεύμα μας, γιατί είναι αυτό που θα μας δώσει την απαιτούμενη ενέργεια που χρειαζόμαστε για να ξεκινήσουμε τη μέρα μας.

Ένα ποτήρι νερό με στυμμένο χυμό φυσικού λεμονιού, θα μας δώσει την απαραίτητη βιταμίνη C (περίπου 40-50mg) που είναι το μισό της ελάχιστης συνιστώμενης ημερήσιας ποσότητας (εννοείτε ότι δύο λεμόνια είναι προτιμότερα του ενός!), επίσης θα καθαρίσει τον οργανισμό μας από τοξίνες, θα προστατεύσει το δέρμα, τα μαλλιά μας και τον οργανισμό μας από αλλεργίες και εποχιακές επιδημίες όπως η γρίπη. Ακόμη δε πρέπει να ξεχνάμε τις αντιοξειδωτικές και αντικαρκινικές ιδιότητες του λεμονιού και της βιταμίνης C γενικότερα. Περισσότερα εδώ.

Αμύγδαλα. Αναφέρομαι στην ωμή άψητη και ανάλατη ψίχα. Ο Ιπποκράτης έλεγε να τρώμε τρία αμύγδαλα την ημέρα και δεν θα πάθουμε ποτέ καρκίνο! Πέραν αυτού μας παρέχουν πολλά βασικά συστατικά, ενώ παράλληλα βοηθούν το γαστρεντερικό, το αναπνευστικό αλλά και το ουροποιητικό σύστημα. Επίσης περιέχουν μεγάλη ποσότητα της αντιοξειδωτικής βιταμίνης Ε, και κατά συνέπεια τονώνουν το σώμα και την καρδιά.

Καρύδια. Έχουν ίνες που βοηθούν το γαστρεντερικό, πολλές βιταμίνες γενικά για όλο το σώμα, περιέχουν επίσης την ουσία ρεσβερατρόλη, η οποία πιθανόν έχει αντικαρκινική δράση και παράλληλα μειώνει κατά 40% τον κίνδυνο ανάπτυξης στεφανιαίας νόσου. Έχουν ακόμη πολλή βιταμίνη Β6, ασβέστιο και γενικά σχεδόν όλες τις βιταμίνες και τα ιχνοστοιχεία των μετάλλων που διαθέτει το βοδινό κρέας.

Κορινθιακή Σταφίδα. Έχει πολύ ασβέστιο και αρκετό σίδηρο, επίσης, διαθέτει τεράστια ποσότητα βιταμίνης C και είναι πολύ πλούσια σε β-καροτένια ή βιταμίνη Α. Γενικά, είναι πολύ αντιοξειδωτικό τρόφιμο και βοηθά στην αποτοξίνωση του οργανισμού. Επίσης Οι σταφίδες έχουν τα ίδια αποτελέσματα με τις μπάρες ενέργειας!

Ηλιόσπορος. Έχει αντιφλεγμονώδης ιδιότητες, μειώνει τη χοληστερίνη, προστατεύει την καρδιά μας, Χαλαρώνει τα νεύρα μας, μας προστατεύει από διάφορες μορφές καρκίνου, μας αποτοξινώνει και άλλα πολλά που θα  δείτε εδώ!

Ταχίνι. Πρόκειται για έναν διατροφικό θησαυρό καθώς το ταχίνι, περιέχει πλήθος θρεπτικών συστατικών, πολύτιμων για την ανθρώπινη υγεία. Πιο συγκεκριμένα, είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες  βιταμίνες (Ε, Β1, Β2, νιασίνη κ.α., αμινοξέα και υδατάνθρακες. Σπάνια μία και μόνο τροφή καταφέρνει να συνδυάζει όλα αυτά τα συστατικά, που είναι απαραίτητα για την καλή λειτουργία του οργανισμού. Το συνοδεύουμε με κριθαρένιο παξιμαδάκι και όχι με φρυγανιά!

Μέλι. Είναι πλούσιο σε διατροφική αξία καθώς έχει πολλούς υδατάνθρακες αλλά την ίδια στιγμή έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη.  Το μέλι είναι πλούσιο σε ιχνοστοιχεία. Περιέχει: κάλιο, μαγνήσιο, ασβέστιο, νάτριο, θείο, σίδηρο, ιώδιο, ψευδάργυρο. Και μπορεί οι συγκεντρώσεις να είναι μικρές είναι ικανές παρολ’ αυτά να συνεισφέρουν στην συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψή τους από τον οργανισμό. Το μέλι έχει πλούσιες διατροφικές και θεραπευτικές ιδιότητες που χρησιμοποιήθηκαν ευρέως από τον πατέρα της ιατρικής, τον Ιπποκράτη. Περισσότερα εδώ.

Μαρμελάδα. Προτιμούμε σπιτική και όχι βιομηχανική. Τα θρεπτικά συστατικά είναι πολλά και εξαρτώνται από το φρούτο που θα επιλέξουμε. Κυρίως είναι άφθονη σε βιταμίνη C και αντιοξειδωτικά.

Υπάρχουν τόσες πολλές τροφές για να αντικαταστήσουμε τα τόσο επικίνδυνα για την υγεία μας γαλακτοκομικά και δημητριακά (τα οποία παράγονται από Γενετικά Τροποποιημένους Οργανισμούς GMO και περιέχουν ζάχαρη, γλουτένη κλπ), αρκεί να ενημερωθούμε σωστά για τα υπέρ και κατά της κάθε τροφής.

Όλα αυτά προϋποθέτουν αλλαγή του δυτικού τρόπου ζωής μας όσον αφορά τη διατροφή μας και στροφή σε υγιεινές τροφές και καρπούς σε συνδυασμό με κάποια υπερτροφή (superfood). Θα ακολουθήσει εκτενής αναφορά σε όλες τις υπερτροφές σε προσεχή άρθρα.

Καλή σας όρεξη!

Πηγή: stopalimentarius

 

 

 

Advertisements

2 thoughts on “Ένα πλούσιο πρωινό!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s